incearca

marți, 15 februarie 2011

tort harababura

  Ingrediente:biscuiti simpli-300g,unt-1 pachet,frisca-500ml,zahar-100g,miez de nuca(sau alune,migdale,fistic)-50g,lapte-1lt,stafide,portocale,ananas,fructe de padure,capsuni sau ce gasiti,pentru cei harnici oua(sa poata face creme la bain-marie se stie) si pentru cei grabit niste plicuri cu crema pt prajituri la rece ce sortimente vor.

       Reteta asta frate,de tort harababura
       am realizat-o-n criza de bani si material.
       Zic zau ca in camara,ca dupa sarbatoare,
       abia trecu an noul cu toata uratura-
       nu prea gaseai nimica de tort aniversar.
       Trei creme-n plic,la rece si niste biscuiti,
       o punga cu stafide si o lamaie rasa,
       la fructe de padure sa nici nu va ganditi
       ca as avea ascunse pe undeva prin casa.
       Asa ca-n fuga mare la "marchetul" din sat
       am tras o raita frate.Sa-ti spui ce-am cumparat.
       O portocala mare,compot de ananas,
       o falnica banana si untul cel mai gras,
       pachet cu gelatina sa fac niste jeleu
       cu suc de mere,pere ce le-am cules chiar eu
       din mica mea livada de-aicea de pe deal...
       Intors acasa iute,sparg nuca triumfal
       s-adun din coaja miezul,sa-l usc putin pe jar
       si-apoi sa-l macin mare cu-o sticla de pelin
       din care scurs-am frate ce se numeste vin.
       Am spart si biscuitii,i-am framantat cu unt
       si-un blat facui indata,ca cofetar ce sunt.
       L-am dat la rece acuma sa stea in frigider
       pana voi face creme si frisca o voi bate
       cum l-am batut pe varu ca ma vorbea prin spate.
       Cu mixerul de dreapta frecat-am crema bine,
       cu stanga-mi dragastoasa am incalzit jeleul,
       am desfacut conserva cu ananas,in fine,
       si-am inceput montajul la tort,cu-ntreg tupeul.
       Pe blatul scos pe masa si impartit in sase-
       imaginar desigur-dupa trei diametre trasate c-un cutit
       intind sesimi din crema facuta ca mai sus
       si impanata aiurea cu ananas si nuci,bucati de portocala
       si niste stafidute muiate,spun cinstit,
       in niste vin de crama ce-l tin  de toti ascuns.
       Cu toate-acestea puse pe blatul intarit
       am inceput turnarea jeleului racit
       atata cat sa curga in forma mea de tort
       si-am dat totul la rece ca mi-s de sete mort.
       Iar pana se-ntareste sa stea pe tava drept
       m-am dat la vin fratica si-am tras duhan in piept,
       am pus inc-o postare pe blogul ce-l iubit
       si-acum astept comenturi la ceea ce-ati citit.
       Abia scos de la rece si teapan ca untura
       primeste tortul haina  cea alba si curata.
       L-am imbracat in frisca mai groasa,neornata
       si-avand de toate-ntransul i-am zis HARABABURA.

2 comentarii:

  1. Bună tatookis, mmmmmm... încă o dată mă surprinzi plăcut... chiar te apreciez, incepe sa-mi placă din ce în ce mai mult blogul tău :-)

    RăspundețiȘtergere