incearca

miercuri, 2 februarie 2011

barfe despre cardul de sanatate

    Binefacatorii nostri din guvern ne-au mai pregatit un cadou de an nou 2011.Cardul de sanatate.Minunat.O mare realizare sociala si cu un viitor extraordinar.Am inteles ca ar cuprinde toate datele despre noi de cand mama ne-a facut si pana in zilele ce vor veni.Cardul asta le arata tuturor celor curiosi sa stie mai multe despre umilele noastre persoane si ce lapte am supt,de cate ori ne-a intepat asistenta cu seringa,daca o mai ducem mult sau putin(tare chestia asta pentru asigurari) si mai ales ca suntem de acord sa donam organele proprii si personale oricui va avea nevoie de ele.Eu unul, va spun sincer ca nu-mi aduc aminte sa ma fi intrebat cineva daca sunt sau nu de acord cu asta.Nu ca nu mi-as dona creun organ daca s-ar intampla chestia aia nasoala cu decesul inainte de termen.Dar parca mi-as fi dorit sa ma intrebe si pe mine cineva daca asta vreau.
    Am insa o mare,mare nelamurire.Daca este cardul meu de sanatate de ce nu-mi apar si date despre cat am contribuit sau cat de mare este fondul meu din care imi platesc serviciile medicale?In fond nu asta ar trebui sa fie principala sa menire?Nu ar trebui sa am in primul rand date despre ce fel de servicii medicale imi pot oferi?Am nevoie de o consultatie la medicul de familie?OK.Imi accesez  contul,vad de cati bani dispun si daca am cei 25 RONI de care am nevoie pentru asta.Ii am,ma programez,nu-i am trag o fuga si mai depun niste maruntis in cont.
    Am(feri Doamne) nevoie de o interventie chirurgicala de 10.000 de euroi si eu n-am pe card decat un amarat de euro,imi vand casa,dau o spargere,imi vand vreo idee bolnava,fac rost de cat imi trebuie,alimentez cardul si ma duc frate la doctorul pe care mi-l doresc,ala isi trage dreptul de pe card si ma face bine.Nu-mi mai cere bani de comprese sterile ca el nu mai are asa ceva la cabinet ca nu-i permite bugetul,nu ma trimite la farmacia de peste drum(care e a lu cumnata-sa) sa cumpar medicamentele pe care spitalul nu le mai are ca a dat banii pe spalat cearsafuri si masina directorului,samd exemple sunt mai multe decat numarul asiguratilor.
    Nu mai trebuie sa dau spaga la sora medicala sa-mi faca  mai cu blandete injectiile,nu trebuie sa mai platesc de sub perna infirmiera sa-mi schimbe cearsaful macar o data la doua zile si nu mai trebuie sa sun pe unchiul,matusa,bunica sau un prieten sa-mi aduca si mie o portie de mancare pe care spitalul in 99,(9)% din cazuri nu mi-o poate asigura.
    Voi ce credeti,banutii astia pentru care am muncit mai mult sau mai putin nu sunt totusi proprietatea noastra si nu a unui CAS care in primul rand are grija de a-si plati gras salariatii si abia dupa aceea din ce mai ramane sa faca si deconturile catre spitale,farmacii,medici?Nu ar trebui sa fie CAS-ul pe care il platim asigurarea ca vom beneficia de servicii medicale fara sa mai dam spaguta de rigoare?
    Baietii de sus ne ameninta ca daca nu ridicam cardurile astea vom plati serviciile medicale pe care le solicitam chiar daca suntem contribuabili.Pai fratilor si fara si cu cardul tot le platim ca altfel nu ne baga nimeni in seama.Ma duc la medicul de familie platesc de vreau de nu vreau consultatia ca altfel nu am parte de ea.Am nevoie de analize medicale platesc desi CAS-ul l-am varsat in contul statului.Am nevoie de o radiografie,trebuie sa ma scobesc in buzunare pentru ca am platit contributia dar nu se stie unde-s banii.Retetele compensate incep sa devina rara avis iar explicatia pentru fenomen o gasim in vitrinele farmaciilor.Nu s-au virat banii pentru compensate.
    Pai atunci daca tot platesc, sa platesc o singura data nu de doua ori.Sa am libertatea de a-mi alege serviciile si de a-mi gestiona singur fondul de sanatate.Ca pe orice cont bancar.
    Si surprizele nu se termina aici.Statul imi cere sa-i platesc si 2 euro pe card.Aritmetica simpla de clasa 1-a.
                                      2*21.476.983(aproximativ)=42.953.966 euro
    Din auzite,tiparirea a 22 de milioane de carduri ar costa in
    Intrebarea este retorica deoarece raspunsul ca si raspunsurile la alte intrebari care ne framanta nu le vom afla niciodata. SA TRAITI SANATOSI FARA REPARATII.

Un comentariu:

  1. cine zice ala e.stii cum e vorba romaneasca:dai un ban si nu-l mai ai.exista si varianta sa te abonezi la o clinica particulara.asta daca tii mortis sa ai parte de un tratament ca lumea.ei iti ofera in functie de cotizatie o multime de facilitati:de la rezerva cu 1 pat,analize integrale de mai multe ori pe an,salvare cand e cazul s.a.despre astia care se autoservesc din fondurile de sanatate ce sa zic?asta-i romanica de azi,de maine si de poimaine.

    RăspundețiȘtergere