incearca

marți, 22 februarie 2011

Regina vamilor

Ce-ai in sac?M-a intrebat,vamesul, cu voce tare.
Am un gansac.Vreau sa-l trec peste hotare.
I-am raspuns cu vocea stinsa
El, statea cu mana-ntinsa
asteptand de buna seama,
pasaportul pentru viza cum se procedeaza-n vama.
Eu,cu mana tremuranda, i l-am dat,
l-a rasfirat
si-ncruntandu-se la mine
zice-ncet:-Pai,nu e bine.
Nu vad acte de export
si nici poza cu gansacul nu-i la tine-n pasaport.
Te intorci frumos acasa,
lasa colindatu-n lume.
Taie-l,frige-l si pe masa
sa-l mananci, mai bine-l pune.
Speriat de incruntare si de crudele-i cuvinte,
incepui sa-i spun ca-i musai sa il duc la un parinte
ce slujeste peste vama,sa ii faca descantare,
ca nu mai poate sarmanul cu o gasca sa se-nsoare.
Ca de dezlegarea popii are mare trebuinta,
sa ma-ntorc nu-i cu putinta.
Dac-ar vrea un ou de gasca,poate doua,poate trei,
eu i-as da,ca am la mine.
Stiu ca nu-i sta-n obicei
sa primeasca spert in vama,
dar sa n-aiba nici o teama,
nu voi spune niciodata cum trecui cu-al meu gansac.
Sta,gandeste,socoteste si se uita lung la sac.
Spui ca oua ai,de gasca?Ca sa treci,eu te-as lasa.
Insa-a mea regina,nene,niste oua vrea si ea.
Daca dai vreo zece oua,eu ma fac ca n-am vazut
ca desi n-ai acte bune,cu gansacul ai trecut.
N-am mai stat pe ganduri multe,ouale pe dat le-am scos,
i le-am dat far' de zabava,vamesului fioros.
El le-a luat,viza mi-a pus-o si mi-a zis incet,soptit:
Dac-o sa mai treci pe-aicea,sa ma cauti negresit.
Eu sunt cel ce te va trece vama cu orice-ai avea,
numai sa nu uiti un lucru:
Ca Regina,vrea si ea.

Morala?Ca la orice intamplare cu un functionar de stat,
             lui ii dai o bucatica.Mult,Reginei lui i-ai dat.

3 comentarii:

  1. De-ai sti cat apreciez incurajarile tale! Iti multumesc mult si as vrea sa imi veghezi pasii prin poezie din lumea ta >:D< !

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte interesant ,pacat ca e o realitate trista ,foarte adevarata morala.

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tare tatookis :-)) dar trebuie să recunosc că nu mă surprinde, am văzut multe referitor la asta... şi-mi pare tare rău să recunosc dar suntem o ţară de hoţi şi de profitori :-(... şi ca să pun şi cireaşa pe tort... al nostru guvern a semnat acum câteva zile un acord cu Italia pentru jocurile online... este tot ce avea nevoie România acum... după cum a scris "invizibilul"... "Ţara arde şi baba mănâncă ciocolată" .Avem cu ce să ne mândrim nu-i aşa??

    RăspundețiȘtergere