incearca

sâmbătă, 5 februarie 2011

foamea te face bucatar

   Azi m-am trezit mai tarziu ca niciodata.Poate si pentru ca la ora 2 de dimineata inca mai bantuiam pe calculator,poate si pentru ca ma luase foamea si o masa la ora aia nu ma incanta ...Oricum,m-am trezit tarziu si senzatia de foame era mai apriga decat azinoapte.Asa ca am luat directia frigiderului sa vad cam ce as putea sa incropesc pentru alinarea suferintei.Maaaaaaaare deziluzie.Cam golas sarmanul: cateva ciupercute,niste oua,o feliuta de sunca presata,o cutie de lapte aproape goala,niste resturi de cascaval si de branzica de casa si in rest pauza.Ca orice latin care se trage din stramosii romani,primul gand a fost sa incropesc repede o pizza.
   Turcii din stomac s-au razvratit si au inceput sa carcoteasca:dureaza prea mult si noua ne e foame,aferim.Am fugit la camara dar si acolo privelistea nu era tocmai cea mai frumoasa:cativa cartofi,cativa morcovi,borcane cu gogosari si castraveciori si alte mici maruntisuri.Cazut pe ganduri mi-am amintit de niste sendvisuri pe care mi le facea mama cand ii dadeam telefon sa-i spun ca-n 20 de minute sunt acasa si mi-e tare foame.Asa ca am facut repede inventarul daca am ce trebuie: ciuperci sunt,cartofi sunt,morcovi sunt,oua am,castraveciori murati belsug,totul ok.Am dat drumul la aragaz si am pus o oala cu apa si sare sa fierb repede cele 8-9 ciuperci,vreo 4 cartofi ca pumnul si 3 morcovi.Am pus pe alt ochi si 4 oua la fiert si pana toate astea se vor face am purces la fabricarea unei maioneze rapide dintr-un galbenus.Cand o frecam de zor(maioneza-nu fiti neseriosi) a sunat telefonul si bunul meu amic Bebe spionul ma anunta ca vine pe la mine in jumatate de ora,vine de la drum lung (Sighisoara) si sa-i fac si lui ceva de papa si sa am cafeaua in pozitie de start.
    Partea buna e ca ma bucur sa-l vad la orice ora,partea proasta e ca nu stiu ce sa-i fac de mancare,mai ales ca-l stiu pretentios si ca nu mananca paine.Deci trebuie sa fie ceva rapid,bun si satios.Bingo.Ii fac cartofi umpluti.Am fugit iar la camara,am luat vreo 8 cartofi sanatosi i-am curatat,spalat si i-am aruncat in cuptor la copt.Si bineinteles am continuat sa frec maioneza pana cand am facut o jumatate de castronel de supa.Am scos si legumele de la fiert,le-am racit rapid cu un dus rece ca ghiata si am trecut la taierea lor in cubulete.Asadar,ciupercutele-taiate,cartofii-taiati,morcovii-taiati,ouale fierte curatate si taiate si ele cubulete,castraveciorii murati(4 verzi si frumosi)-taiati le-am amestecat frumusel intr-un castron,le-am imbaiat in maioneza proaspata si delicioasa si m-am pregatit sa fac sandvisurile.Surpriza,in dulap mai aveam 3 chifle graham evchi de 2 zile.Nu-i bai,mi-am facut curaj.Le tai in jumatate,scobesc putin miezul,le umplu cu ce pregatisem in castron si le arunc 2 minute la cuptor dupa ce scot cartofii pentru Bebe.
    Cronometrul mi-a functionat super azi asa ca am scos exact la timp cartofii,i-am lasat sa se raceasca putin sa ii pot opera si am trecut la executarea unui sos minunat din cescuta de lapte pe  care o mai aveam,o ligura de faina si o bucatica mica de unt.Fiert usor,la foc mic,amestecat mereu sa nu se prinda l-am rezolvat rapid-dres cu putina sare si piper-si am trecut la imbunatatirea lui cu sunculita presata tocata marunt,cu cele 3 linguri de branzica de casa disponibile si cu niste patrunjel proaspat tocat mai pe fuga.Am luat repede cartofii,le-am taiat cate un capac generos si i-am scobit cu lingurita de-am facut niste cause numai bune de umplut cu sosul meu pe care l-am amestecat si cu ce scosesem din cartofii copti.I-am aranjat rapid intr-o tava ,am ras generos si de asta data cascavalul disponibil peste ei si le-am mai dat o portie de cuptor.
     Nici nu am inchis bine usa cuptorului ca am auzit cateii latrand(am 3 bucati minunate) si cand am deschis usa ?Bebe.Hai frate ca foamea-i mare si oboseala si mai si.Usurel amice,i-am zis,fa mata un drum pana la beci si cat oi fi de obosit scoate o carafa de3 vinisor din ala alb de anul trecut ca mi-e frica sa nu se invechiasca.Sa nu credeti ca am fost nesimtit sa trimit omul abia venit de pe drum sa scoata vin.Nu,asta e cea mai mare placere a lui cand vine la mine:intra in beci si pana se hotaraste ce vin bem incearca cele 3-4 soiuri de cate 2,3 si 4 ani vechime..Asa ca stiu eu ce stiu.
     Reintors cu vinul la carafa l-am poftit pe iubitul meu musafir de-al casei sa scoata si el niste farfurii,tacamuri si pahare pana scald eu putin si sandvisurile in cuptor.Nu va spun decat ca Bebe(despre care v-am spus ca nu mananca paine) i-a injumatatit sandvisurile cu ciuperci asa ca pentru a ma razbuna i-am luat si eu jumatate din cartofii umpluti.Si ca pacea sa fie totala,al doilea drum la beci l-a facut subsemnatul,al treilea el,al patrulea eu,al saselea...
     Ne-am trezit cam acum o ora si pana el a facut cafeaua pusa de mine in pozitia de start,eu am zis sa va impartasesc experienta placuta de azi alaturi de un bun prieten,experienta pe care v-o doresc si voua.
    Pe mai tarziu ca Bebe a plecat iar la beci....

2 comentarii:

  1. E bine sa stii sa te descurci, iar din putin sa faci ceva delicios. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da sunt de acord cu BlueRiver, nu ai avut nevoie de multe ca să poţi face aşa o masă copioasă, acum înţeleg ce înseamnă când spui că foamea te face bucătar...:-)

    RăspundețiȘtergere