incearca

sâmbătă, 26 februarie 2011

Cine

   Se face bezna.Tremurand apare
   Pe panza alba,fara nici o cuta,
   Un domn cu cioc...Zambeste si saluta
   Jur imprejur pestrita adunare.
                    (G.Topirceanu)

  Cine esti tu,ca lumea sa o critici
  si firul sa-l despici cu intrebari?
  Ma intrebau din cele patru zari
  amici si filozofi paleolitici.
  Un biet actor pe-a vietii mele scena
  ce-si joaca rolul invatat de mic,
  sunt pentru voi un urias pitic
  care isi poarta crucea ca pe-o trena.
  Sunt mim in lumea asta de cuvinte
  si-ncerc sa ma imit pe-nteles.
  Cand sa ma nasc, nu am avut de-ales;
  nu ma-ntrebase nimeni mai 'nainte
  de vreau un rol in teatrul pamantean.
  Regizori sunt Destinul si Fortuna,
  scenariul piesei se rescrie-ntr-una
  si replicile mele de mirean
  sunt ganduri si sunt vise si uimiri.
  Sunt omul ce se vede in oglinda
  cand masca o atarna sub o grinda
  si lasa-n urma a scenei amagiri.
  Iar daca rolul ce-am jucat va place,
  aplaudati cu scurte comentarii;
  si scrieti-va singuri noi scenarii
  la piesa care maine-o sa se joace
  si-n care toti sunteti niste actori.
  De nu va place rolul meu pe scena,
  goniti-ma de pe aceasta arena,
  trimiteti-ma printre spectatori.
  Amic va voi ramane-n continuare
  si voi aplauda mereu,frenetic.
  De voi rata spectacolul,poetic,
  imi voi imagina.ca o reluare
 va fi-ntr-o zi,chiar daca peste-un veac.
  Se va juca din nou aceeasi piesa ,dar
  cu alti actori ,cu alte replici chiar.
  Doar mastile-s aceleasi.Si ele nu au trac.

2 comentarii:

  1. Ai un premiu la mine pe blog. Imi place foarte mult cum scri ,iar subiectele pe care le abordezi sunt subiecte pe care le-am abordat probabil odata si eu ,evident cu alte intelesuri sau care mi-ar fi placut sa le abordez.

    RăspundețiȘtergere
  2. Exact asta suntem, mai mult de atât, suntem maimuţoii destinului, se joacă cu noi după bunul plac, vin alte vremuri, se schimbă maimuţoii, după cum bine ai spus:
    "Se va juca din nou aceeasi piesa ,dar
    cu alti actori ,cu alte replici chiar." Foarte frumos tatookis :)

    RăspundețiȘtergere