incearca

joi, 3 martie 2011

Cartofi ametiti frantuzeste

Ingrediente:4-5 cartofi(nu cartofori)medii,1 ceapa(dar de apa),1 morcov(lung,portocaliu,nu foarte mare dar zglobiu),1 catel de usturoi(rasa pura,autohtona),2 linguri ulei de masline(stranse-n brate de virgine),1/2 lamaie,sare si piper si cel mai important,1 pahar mare de vin alb si parfumat(otonel,poate muscat...)

       De vrei sa gusti inalta societate
       incepi intai cu ale lor bucate.
       Ce va prezint eu astazi,mi se pare
       dintre-ale lor salate,cea mai tare.
       Silueta doamnelor ce ne impresioneaza,
       cu-asa ceva-n dieta se formeaza.
       Tine de foame,sete si iubire,
       le-aprinde beculetul din gandire,
       se simt palmierul zvelt din oaza,
       de kilograme-n plus nu le e groaza
       Cum se prepara,chiar acum va spun:
       cartofii imbracati in coaja-i pun
       sa fiarba-ncet in oala de pe foc;
       alaturi daca pot si mai am loc,
       pun morcovul sa fiarba singurel
       iar intre timp tai ceapa maruntel
       si usturoiul il pisez la cap
       ca e-ncapatanat si iute.Ca sa scap
       de-aroma ce patrunde peste tot,
       strivesc lamaia pana zeama-i scot.
       Acum,ca astea toate-s pregatite
       cartofii scot din ape clocotite
       si-asa fierbinti de piele ii dezbrac.
       Felii sau cubulete-ndata-i fac
       si-i pun alaturi intr-un castronel
       cu morcovul felii subtiri si el
        pun ceapa cea marunta si usturioiul fin
       le dau piper si sare si-adaug acel vin
       ce-asteapta sa innece frumoasele legume.
       Apoi o ora-ntreaga,sau poate doua chiar
       lasa sa bea tot vinul ce fosta in pahar
       cartofii sa se-mbete si morcovul la fel
       sa nu mai fie acolo,un strop de otonel.
       Cu zeama de lamaie su cu uleiul fin
       vom face-un sos indata,amestecand blajin
       il punem in salata,mai asteptam putin
       si o servim.Minune.E principalul fel
       la masa boiereasca de sub turnul Eiffel.
       Faceti o incercare si daca nu va place,
       Parisul nu se muta cand altceva veti face..

12 comentarii:

  1. simpla si gustoasa reteta...nici nu ma indoiesc de gust...parca ar fi una din retetele lui Pastorel Teodoreanu :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna fetelor,ma bucur ca ati venit la masa mea.
    pandhora:e chiar buna si Pastorel este unul dintre prietenii mei de suflet si de pahar(de bucatar)
    Mallynna:imi fac de cap cu niste rime prin imprejurimi.u?

    RăspundețiȘtergere
  3. La cat costa cartoful , e prea de fite mancarea asta !

    RăspundețiȘtergere
  4. invizibilul:asta cam asa e,dar cu potocale nu merge ceapa.

    RăspundețiȘtergere
  5. tocmai ti-am dat add :d ca sa iti raspund la acele intrebari

    RăspundețiȘtergere
  6. Cand intri pe mess imi dau buzz :)

    RăspundețiȘtergere
  7. si mie imi este drag Pastorel...am si o postare mai veche cu una din retetele lui in versuri :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Gustoasa reteta ta,ma intreb ce gust va avea?Ma duc si eu sa o pregatesc si-apoi cum a ieist am sa-ti povestesc :)

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu m-am gandit ca vor avea asa succes niste cartofi.
    Mallynna:stai sa invat si eu treaba cu messu' si NU!NU!NU!nu renunta,e prea frumos si delicat.
    ...dream...:abia astept parerea ta.
    pandhora:cand eram mic si prostut am auzit intre niste barbati pusi pe treaba,primele cuvinte din Pastorel:
    cea mai buna bautura
    este apa de izvor,
    daca pui o picatura
    intr-un kil de vinisor.

    RăspundețiȘtergere
  10. vreau sa cred ca tu respecti mereu retetele si ca ai respectat-o si pe aceasta in mod special :)
    eu una detest apa in vin...sprit...oribil cuvant :))

    RăspundețiȘtergere