incearca

miercuri, 2 martie 2011

Babele de ieri si de azi

    Au venit babele la descantat de primavara.Ca niste profesioniste ale activitatilor discrete,ne-au obisnuit sa nu le observam vrajitoreasca adunare decat dupa ce primele incantatii au fost deja facute.Desi le pandeam inca de la mijlocul lui ianuarie,hotarat sa le descopar tainele si sa sterpelesc macar unul dintre cojoace,m-au pacalit si anul acesta,amagindu-ma cu ziua de martisor.Normal ca ultimele zile le-am petrecut cautand simbolul potrivit fiecarei fiice a Evei careia urma sa-i impodobeasca sanul hainei,normal ca verificarea listei de zeci de ori,colindatul pe la tarabe si magazine mi-au ocupat timpul si mintea iar ele sau strecurat din nou la ceas de inganare a noptii cu rasaritul pe langa spiritu-mi adormit.
    Mi-au aburit si acum ochelarii de cristal ai vigilentei facandu-ma sa uit ce era de fapt mai important pentru mine acum:unul dintre cojoace si macar un descantec de vremuri bune.Adevarate stra-stra-strabunici ale celor care azi,ne abat atentia de la lucrurile cu adevarat importante cu diversiuni ciudate si amagitoare:descinderi in forta prin vamele tarii,arestari de rasunet ale unor interlopi mondiali crescuti la sanul cald al celor ce ii aresteaza acum,pictoriale cu bombe strambe zise sexy surprinse artistic(ca sa se vada ca "habar n-aveau ca sunt fotografiate"),disparitii-aparitii de persoane ca intr-un spectacol de magie de balci si procese 'extraordinare si nemaivazut-asteptate" de divort intre un el si o ea.
    Daca vechile babe ne luau ochii cu traditii,facandu-ne totusi o bucurie prin placerea de a darui si cea de a primi,noile "babe" ne ataca virulent din toate partile si cu toate mijloacele:dai drumul la radio sa asculti putina muzica si auzi"soc!m se desparte de i";cumperi un ziar sa afli ce se mai intampla pe aiurea si,mare,cu litere de o schioapa te agreseaza pe prima pagina:"i e hotarat sa nu cedeze in fata lui i";deschizi televizorul asteptandu-te la vesnicele si zadarnicele tolcsoaie politicaly-absurde si gazda te anunta ca dupa cateva minute de pauza vei afla ADEVARUL despre ce urmareste de fapt i sa obtina de la m.Si pe langa toate astea apar tot felul de clarvazatori si adanc-patrunzatori de fenomene socio-politice care vin sa te faca sa intelegi ca nimic nu este ceea ce pare iar ce pare nu este ce este,ca ce se intampla nu se intampla si daca se intampla este numai o intamplare-intamplatoare si o scapare necontrolata a celor ce ne controleaza si ii controleaza pe cei ce ne controleaza....ufffff,am obosit.De la ce am plecat si la ce am ajuns?
    Aha,era vorba despre cum vreau eu sa aflu din tainele babelor si cum vreau sa le fur un cojoc.Pai da!Ca daca am cojocul poate gasesc si modelul de ac sa se potriveasca la el si voi putea spune ca am ac de cojocul babelor.In felul asta poate descopar si acul pentru cojoacele "babelor"ce ne conduc spre noi culmi de progres si bunastare,mult mai inalte decat tot ce-am visat noi vreodata.Dar babele si cele vechi si cele noi sunt istete,vin,isi fac treaba pe ascuns si dupa ce termina ne pun si noua de o chermeza.
   Cele vechi ne dau 44 de pahare(40 plus patru din partea casei) si cele noi mai aranjeaza de un miting de protest cu mici,bere si hore sa ne sarbatorim cum se cuvine nepasarea,incultura si traiul tot mai bun al lor si tot mai greu al nostru.Nu-i nimic.Lasa ca mai vine un an cu babele vechi,mai vin si ani cu alegeri si atunci o sa le aratam noi tuturor babelor ca ne-am schimbat.Nu mai suntem neatenti ci doar mai flamanzi,mai goi si mai fara viitor.
   Norocul nostru ca totusi,chiar daca tarziu,vine primavara!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu